The attraction of cross-functional interaction for the success of innovative projects in large corporations

Authors

  • Nikita S. Zarechensky Sibur LLC

Keywords:

сompany, work process, divisions, cross-functional interaction, problems

Abstract

This article analyzes the impact of cross-functional interaction on the success of innovation projects in large corporations, which is of significant interest in the context of a rapidly changing market landscape and the steady growth of competitiveness. The main focus in this section is on the issue of innovation efficiency in large corporations. The success of innovation projects often depends not only on technological aspects but also on the quality of interaction between various functional units of the company. The problem lies in developing strategies that could optimize this interaction and thereby increase the success rate of projects. To achieve the research objectives, a quantitative analysis method was chosen, which includes the collection and processing of data through surveys of employees from various departments of large corporations. Representatives from management, engineering, marketing, and research departments participated in the survey. The data were analyzed using statistical methods, including correlation analysis and regression models, to identify the relationships between the quality of cross-functional interaction and the success of innovation projects. Data analysis showed that there is a strong positive correlation between effective cross-functional interaction and the success of innovation projects. Companies that exhibit active and productive interaction between departments demonstrate higher innovation success rates, including accelerated time to market for new products and increased market share. The discussion emphasizes the importance of developing strategies aimed at improving cross-functional interaction. In particular, the implementation of cross-functional teams, regular interdepartmental meetings, and additional training options aimed at developing employees' communication skills are recommended. Possible limitations of the study and directions for future research are also discussed in this section. Thus, the article provides an insight into the critical role of cross-functional interaction in the successful implementation of innovations in large corporations and offers specific strategies for improving this interaction.

References

Арсентьев А.И. Cовершенствование межфирменного взаимодействия корпоративных объединений инновационно активных предприятий // Экономика и предпринимательство. 2014. № 10(51). С. 535-538.

Братарчук Т.В., Панина О.В. Направления участия корейских ТНК в реализации крупномасштабных международных проектов // Вестник РАЕН. 2021. Т. 21. № 3. С. 59-63.

Брижак О.В., Толстобоков О.Н. Неоиндустриальная модель развития корпораций в экономике больших данных // Азимут научных исследований: экономика и управление. 2023. Т. 12. № 3(44). С. 108-112.

Веселов К.С., Фияксель Э.А., Фоменков Д.А. Межфункциональное взаимодействие при разработке инновационного продукта: существующие подходы и перспективы исследований // Инновации. 2014. № 11(193). С. 92-98. 2

Дрожников Р.А. Современной системе международных отношений: актуальные проблемы и тенденции развития // Вопросы национальных и федеративных отношений. 2023. Т. 13. № 8(101). С. 3481-3489.

Коврижных О.Е. Повышение эффективности взаимодействия участников инвестиционного проекта путем совместной деятельности // Путеводитель предпринимателя. 2015. № 28. С. 81-86. 0

Красильников С.А. Проблемы корпоративных инноваций и пути их решения // Инновации. 2020. № 1(255). С. 41-46. 2

Медынская И.В. Управление проектами ключевой инновационной компетенции в интегративных комплексах // Дискурс. 2015. № 1. С. 66-72. 0

Федоренко О.В. Анализ участия заинтересованных сторон в инновационной деятельности российских и зарубежных корпораций // Интернет-журнал Науковедение. 2015. Т. 7. № 4(29). С. 53.

Будумян Е.В. Синергетический эффект как один из факторов повышения эффективности портфеля инновационно-инвестиционных проектов // Горизонты экономики. 2012. № 4. С. 29-31.

Published

2024-02-28

How to Cite

Zarechensky, N. S. (2024). The attraction of cross-functional interaction for the success of innovative projects in large corporations. Environmental Management Issues, 3(2), 137–146. Retrieved from https://etreview.ru/index.php/et/article/view/45

Similar Articles

<< < 1 2 3 > >> 

You may also start an advanced similarity search for this article.