The problems of integrating corporate cultures in holding structures and their impact on the overall management strategy
Keywords:
integration, corporate cultures, holding structures, management strategyAbstract
The article is devoted to the study of the problems of integration of corporate cultures in holding structures and the analysis of their impact on the overall management strategy. In the context of business globalization, companies are faced with the need to combine different corporate cultures within the holding, which generates many challenges and requires the search for effective ways of integration. The main purpose of the study is to identify key problems in the field of cultural integration and determine their impact on the strategic management of the holding. The research uses methods of qualitative and quantitative data analysis, including surveys among managers and employees of various levels of management in holding structures, as well as case analysis of a number of companies with successful and unsuccessful experience of cultural integration. Comparative analysis methods were used to compare management strategies depending on the degree of integration of corporate cultures. The results of the study show that cultural differences arising from the merger of subsidiaries in a holding company can lead to conflicts, reduced management efficiency and increased adaptation costs. Strategic management is most negatively affected by factors related to differences in values, leadership models, and communication practices. However, timely measures to integrate cultures, including staff training, unification of management processes and development of corporate identity, help to minimize negative consequences and increase the efficiency of the holding. The study highlights the importance of integrating corporate cultures as one of the key factors for the successful management of large holding structures. Understanding cultural differences and their impact on the company's strategic goals makes it possible to form a more stable and harmonious management structure, which, in turn, has a positive effect on the overall competitiveness of the enterprise.
References
Баранов А.А. Особенности ведения хозяйственной деятельности холдинговыми структурами // Вестник евразийской науки. 2023. Т. 15. № S4.
Герасименко О.В. Корпоративная культура как фактор эффективной реализации стратегических целей компании // Телескоп: журнал социологических и маркетинговых исследований. 2023. № 3. С. 61-64.
Гусева А.В. Роль организационной культуры в деятельности компании с участием иностранного капитала и ее основные характеристики // Экономика и управление: проблемы, решения. 2021. Т. 4. № 11(119). С. 162-168.
Джумаева Я.М.Х., Ильясова К.Х. Корпоративная культура как категория экономической науки и объект управленческой деятельности // ФГУ Science. 2021. № 1(21). С. 51-55.
Котиева Е.Д., Гордеев А.С., Гетоков О.О. Корпоративный менеджмент в интеграционной структуре // Аграрная Россия. 2022. № 4. С. 45-48.
Молохович М.В. Специфика управления в холдинговых компаниях и приоритеты его совершенствования // Труды БГТУ. Сер. 5: «Экономика и управление». 2021. № 2(250). С. 102-111.
Смирнова Ю.Д., Рибокене Е.В. Элементы и этапы управления корпоративной культурой // Транспортное дело России. 2021. № 6. С. 69-71.
Фокина Н.Ю. Различия и сходства корпоративной культуры в разных странах: основные типы и связь с социокультурным фактором // Вестник Алтайской академии экономики и права. 2022. № 10-2. С. 330-337.
Чернова С.Г., Ожогова О.В. Преобразование интегрированных формирований в отрасли // Инновации и продовольственная безопасность. 2024. № 1(43). С. 166-174.
Шпакова А. Н. Проблемы создания и управления компаниями с холдинговой структурой // Экономика и бизнес: теория и практика. 2021. № 5-3(75). С. 194-197.
Published
How to Cite
Issue
Section
License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.